Lehetséges ez? Ha foglalkoztál már valamennyit a keresőoptimalizálással, akkor talán már túl vagy ezeken a beállításokon, ha azonban nem, akkor egy jó nagy kezdeti lökést adhat még mielőtt szakemberhez fordulsz.
Nem hiszek az egymondatos SEO tippekben, és a keresőoptimalizálás is egy bonyolultabb folyamat annál, hogy pár mondatban össze lehessen foglalni az egészet. A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy nagyon sok oldalnál azok az alapbeállítások sincsenek rendben, melyekkel már legalább el lehetne indulni. Ezzel a 6 db, egyenként nagyjából 5 perces munkát igénylő tippel nem leszel SEO -mágus, az viszont biztos, hogy eredményben már sokkal előrébb leszel, mint előtte.
A kulcsszó kiválasztása
A kulcsszókutatás önmagában nem egy 5 perces feladat, azt viszont könnyen ellenőrizheted egy meglévő oldalnál, hogy jó lóra tettél-e? Próbáld meg összefoglalni legfeljebb három szóban, hogy miről szól az adott oldalad, és ezeket a szavakat pötyögd be egy kulcsszótervezőbe. Ehhez én az ingyenes Übersuggest-et szoktam használni. A játék egyszerű: a kulcsszavadra kapsz egy csomó variációt, és ha találsz köztük nagyobb forgalmút vagy relevánsabbat, mint az eredeti, akkor változtass az elképzeléseiden és használd azt kulcsszónak.
SEO -cím (meta title)
Az oldal címe azért kiemelten fontos eleme a keresőoptimalizálásnak, mert ez lesz az a kiemelt rész, mely megjelenik a Google találati listájában. Szerencsés esetben az első oldalon. Ezért a címadás minősége nagyban befolyásolja az átkattintások mennyiségét. Ha nem kerül egyből az első oldalra a weboldalad – ami egyébként valószínű -, akkor is nagyon fontos, hogy tartalmazza a bejegyzésed, aloldalad kulcsszavát, hiszen ez jelöli leginkább tartalmat a keresőmotorok felé.
Alapvetően 3 dologra érdemes figyelned ezzel kapcsolatban:
- tartalmazza a kulcsszót,
- legyen érdekes és pontos, amennyire csak lehet,
- 55-60 karakternél ne legyen hosszabb.
A meta adatokat: a címet és a leírást a normálisabb tartalomkezelő rendszerekben egész egyszerűen be tudod állítani. Ha egyedi fejlesztésű oldalad van, és esetleg kifelejtette az adminból ezt a lehetőséget a programozó, az sem a világ vége. Ha elküldöd neki, pár kattintással megoldja a dolgot. Ellenőrizni úgy tudod, hogy rákattintasz a jobb egérgombbal a weboldalra és az Oldal forrásának megtekintése opciót választod.
Ekkor maga a kód jelenik meg, a címnél amit keresünk, az a “title” (CTR+F Windows-on, vagy CMD+F Mac-en).
Leírás (meta description)
A címhez hasonlóan az oldal rövid leírása is a Google találati listájában jelenik meg,a kék rész alatt. Sokszor ez egyáltalán nincs kitöltve, vagy nagyon hiányos. Ha üres ez a rész az oldalon, akkor a Google keres magának valami kiemelendő részt, és azt teszi be helyette. Ez is a téma pontos és vonzó körülírására kellene, hogy szolgáljon. SEO-s szakemberek vitatkozni szoktak rajta, hogy mennyit ér, meg mennyit nem. Amíg ezt eldöntik, ezt az 1-2 mondatot is röhögve beállíthatod magadnak. A maximális hossz itt újabban 320 karakter, azonban ezt nem jeleníti meg sokszor teljesen a Google. Mostanában én leginkább kétszáz körüli karaktert szoktam használni, és arra figyelek, hogy a kulcsszó valahol az elején szerepeljen benne. Nem egy nagy varázslat, de olykor mégis csodaszerként működik.
Alcímek (headingek)
A weben amúgy is fontos, hogy tagolt és gyorsan áttekinthető legyen a szöveg, így az alcímek használata nem csak a keresőoptimalizálásnál jön kapóra. Ha alcímekkel tagolod a szövegeidet, aloldalaidat, akkor az olvasók könnyebben rágják át magukat rajta, és nagyobb eséllyel jutnak el a végéig. Ez egyébként szintén egy faktor a keresőoptimalizálásban, de az alcímeket ennél is könnyebben munkára foghatod. Egyszerűen használj belőlük legalább 2-3-at, és csempészd bele az egyikbe a kulcsszavadat is. Arra érdemes csak figyelni, hogy ne pusztán vastagon vagy nagyobb betűvel jelenjen meg az alcím, hanem ténylegesen is az legyen. Ha a korábban részletezett forrásnézetben is alcímként látod őket, akkor tekinti majd a kereső is annak.
A forrásban valami ilyesminek kell megjelennie:
<h2>Alcímed</h2>
<h3>Alcímed</h3>
A h utáni számok azt jelölik, hogy hányadik fajta címsor, amit éppen használsz. Rengeteg féligazság és mítosz kering ezekkel kapcsolatban, hogy mikor, melyiket érdemes használni. Ezeket viszont nyugodtan elengedheted. Első körben bőven elég, ha azt a fajtát használod, ami jól néz ki a megformázott szövegben.
Kulcsszóarány
Ha hallottál már keresőoptimalizálásról, de csak felületesen, akkor biztos beleszaladtál a kulcsszóarány kifejezésbe, sőt, talán azt is mondták, hogy tűzdeld tele kulcsszavakkal a szöveged. Részben ez talán igaz, de nem kell erre kihegyezni a dolgot. Elég, ha párszor szerepel a kulcsszó a szövegben,, nem érdemes miatta megerőszakolni a magyar nyelvet. A kulcsszóarányt itt könnynedén ellenőrizheted (ingyenesen, e-mail megadásával), és érdemes is megtenned. Ha 1-2% közti értéket kapsz, az simán jó lehet, ha fölötte, akkor érdemes átfutnod a az irományt, és kigyomlálni a felesleges szóismétléseket.
Linkek
A linkek fontosságát sokszor túlságosan is hangsúlyozták, sokszor pedig eltemették. Nagyjából az az általános vélemény manapság, hogy szükségesek, de nem ész nélkül. Öt perc alatt néhány linkkatalógussal tudsz végezni. Ezek ugyan nem a legerősebb linkek, de kezdetnek simán megteszik. Kezdetnek a WYW és a Megaport katalógust azért ajánlom, mert magyar viszonylatban relatív erősek és viszonylag gyors a linkek kikerülésének elbíráslásais. Érdemes lehet még a Lap.hu-val is próbálkozni, azonban mostanában sok linkajánlás visszhang nélkül marad, vagy pedig valamilyen lelkes értékesítőt kapunk a nyakunkba, aki mindenféle fizetős megoldást javasol. Ezt első körben pedig felesleges igénybe venni.