A címnek rendkívüli hatása van: sokan sokfélére esküdnek; fogalmazhatnánk úgyis, hogy ahány ember, annyiféle címadás. Az online világban kattintással mérik az olvasottság számát, tehát minél többen klikkelnek egy cikkre, hirdetésre, bármilyen szövegre, annál több az érdeklődőd, vagy az olvasód.
Talán éppen ezért esnek sokan abba a csapdába, hogy olyan hatásvadász címmel akarnak olvasót szerezni, melynek nem sok köze van az iromány többi részéhez. Nos, ez lehet akár egy trükk jó trükk is, csak félő, hogy a csalódottság miatt a későbbiekben olvasókat veszítenek vele. Te ne akarj így járni, inkább képzeld magad az olvasód helyébe, és olyan címet írj, amire Te is lecsapnál, és amellett a témádat is pontosan jelöli!
Hogy miért is fontos ez? Előbb címsorokat olvassuk el, s csak az alapján szelektálunk az információrengetegből, ami elénk zúdul a virtuális világban. Összeszedtünk néhány kattintást hívó címet, hogy nagyobb legyen a olvasottságod.
A számokat mindenki imádja
7 tipp…, 3 dolog…, 10 módszer… Legnagyobb kattintási rátával rendelkeznek. A felsorolást azért is szeretik, mert áttekinthető, elősegíti a könnyebb olvashatóságot, végig lehet pörgetni, s a kiemeltek közül a ránk legjellemzőbbet elolvasni. Ezért működnek például a „7 bevált trükk a ráncosodás ellen” vagy „5 tipp az izmos has eléréséhez” című cikkek. Ráadásul, mivel az emberek rohanva olvasnak ezzel fel is tudják mérni, hogy mennyi időbe teleik a cikked végigolvasása.
Árulj el valamit, amit csak Te tudsz!
Egyik fajtája a hogyan kérdőszóval indított cím, mellyel felhívod a figyelmet egy gyakori problémára, és valószínűleg a Te cikkedből fog a célközönséged választ kapni rá. “Hogyan spórolhatsz meg több pénzt a nyaralásodra”. Az információra éhes olvasók falni fogják: „Ne fiegy vagyont fizetni a fűtésre”
Az előnyöket fogalmazd meg!
Egyik kiváló módszer, ha a terméked előnyét próbálod megfogalmazni, hogy miért érdemes megvásárolni, amit értékesítenél. „Nem kell a levelei közül szelektálnia, INGYENES tárhelyet kap, ha Nálunk regisztrál!”vagy „Hetekig rémisztően sima lábai lesznek.”
Kérdezz!
Fogalmazz meg egy lényegre törő, csak a célközönségedet érintő problémát, és kérdezz rá. „Biztonságos az Ön háza?” Minél titokzatosabb vagy, annál jobb. „Megér az Ön jövője 5000 forintot?” Kérdéssel rámutathatsz a lényegre, ha érdekes hírekről írnál, akkor is indíthatsz vele így. Beválik.
Legyél provokatív!
Csipkelődj, bátran szólítsd meg az olvasódat, vond be a „beszélgetésbe”. „Téged is megbüntettek már gyorshajtásért?” Törekedj arra, hogy a válasz „igen” legyen, és akkor biztos, hogy tovább olvas majd. Ha már elkerülted a „nem tudom, de érdekel” státuszt, jó úton haladsz.
Adj valamit ingyen!
Általában hírleveleknél kedvelt forma: „ingyen elküldjük e-book formában a kedvezményes termékeinkről szóló katalógusunkat, amit csak a feliratkozott olvasóink válthatnak be.” Lehet ez kupon is, vagy utazást, nyereményjáték, és akár „titkos” információ is a vállalkozások növekedése érdekében.
Összegezd a mondanivalód!
A cím kijelöli, megnevezi a témát, miről fog szólni a szöveg. Jobb esetben. Hogyan jutottál el arra a szintre, amiről írnál, hogyan csökkentetted a kiadásaid – ez mind legyen a szöveg része. A címben azt tüntesd fel, mit értél el. „40 kg-ot fogytam 2 hónap alatt”. Világos, érthető, rögtön a lényegre tör.
Tesztelj!
Ne feledd, a cím a szövegednek az a része, melyet a legtöbben olvasnak, így szánj rá időt, hogy valóban ütős és frappáns legyen, akkor is, ha csak pár sorról van szó. Ha nem vagy biztos a dologban és nagy a tét, akkor érdemes kipróbálnod több variációt mondjuk Adwords-ben, vagy teszt hírlevélben és az átkattintási/megnyitási arányok függvényében döntened a legjobb változat mellett.