Google Grants non profit szervezeteknek

Google Grants – hirdetési lehetőségek nonprofit szervezetek számára

5/5 - (3 szavazat)

Fantasztikus lehetőséget kínál a Google a nonprofit szervezetek számára, amellyel kihasználják az online hirdetések erejét anélkül, hogy jelentős költségekbe kellene verniük magukat. A keresőóriás havi 10.000 dolláros hirdetési keretet biztosít bizonyos nonprofit szervezeteknek, hogy szélesebb körben ismertessék meg küldetésüket. Ehhez persze bizonyos feltételeket teljesíteni kell azoknak, akik megpályáznák az ingyenes lehetőséget.

Google Grants a nonprofit célokért

Ez a lehetőség lényegében egy hirdetési támogatás, amelyet a Google keresőjében használhatnak fel a szervezetek. A támogatás segítségével ingyenesen helyezhetnek el hirdetéseket a keresési találatok között, népszerűsítve ezzel küldetésüket. Növelve ezzel az esélyt, hogy a potenciális támogatóik rátaláljanak az oldalukra, netán önkénteseket toborozzanak. 

A havi 10.000 dolláros költségkeret Magyarországon nagyjából egyet jelent a végtelennel, a keresési hálózaton multinacionális cégek sem költenek ilyen mértékben. A végtelen azt jelenti, hogy Magyarországra célozva, magyar nyelven lehetetlen kimeríteni ezt a keretet. Ez a hatalmas összeg a Google-nek nem kerül azonban közvetlenül pénzébe, mivel saját rendelkezésre álló inventory-ját használja és bocsátja a nonprofit szervezetek rendelkezésére bizonyos megkötésekkel.

Túl szép, hogy igaz legyen?

 A tapasztalat azt mutatja, hogy mivel nyilván a Google sem a saját zsebének ellensége, ezért olyankor és olyan kereséseknél helyezi el ezeket az ingyenes hirdetéseket, melyekre abban a pillanatban nincs olyan fizetett hirdetés, ami megjelenne. Ez okoz némi nehézséget és igényli a hirdetések kezelésében szerzett tapasztalatot, hogy ennek ellenére hatékonyan lehessen felhasználni a Google Grants hirdetéskeretet.

De talán kicsit előre szaladtam. Ahhoz, hogy ez érthető legyen, nagy vonalakban érteni kell, hogy hogy működik a Google Ads keresési hálózata. 

Nézzük hát ezt röviden!

A keresési hálózaton hirdetéseket lehet létrehozni bizonyos keresőszavakra célozva: a hirdető adja meg, hogy milyen kereséseknél szeretné a hirdetését megjeleníttetni. A Google Ads hirdetések a keresési találatok fölött, alatt jelennek meg azokhoz hasonlóan. A koncepció egyszerű: meg kell adni a releváns kulcsszavakat és az Ads megjeleníti a hirdetést a Google találati oldalán, ha valaki az adott, vagy hasonló kulcsszavakra indít keresést. Illetve van még egy köztes lépés, amikor a többi hirdetővel versenyez, akik ugyanarra a kulcsszóra ugyanakkor céloz. Ilyenkor minden egyes keresésnél a háttérben lefut egy aukció és azok a hirdetések jelennek meg, melyek ennek a licitnek a nyertesei.

Mivel mindig minden egyes felhasználó minden egyes keresésért versengenek a hirdetők, ez tud meglehetősen kompex lenni, ugyanis nem csak a licitösszeg, hanem a hirdetés és céloldal minősége és e kettőnek a keresési kifejezéshez való relevanciája is hatással van az aukcióra pozitív vagy épp negatív irányban. Nagyon egyszerűen: jó minőségű céloldallal, és hirdetéssel, valamint a gondosan megválasztott kulcsszóval le lehet faragni azt az összeget melyet egy hirdetés megjelenítésére vagy lekattintására kell fordítani.

Emellett számtalan beállítási lehetőség lehet még a hirdetők segítségére a kampányok optimalizálásában a célcsoport szűkítésével, kampányok időzítésével, kizáró kulcsszavak alkalmazásával, kifejezésegyezések beállításával… stb. együtt.

Google Grants és Google Ads különbségek

A Google Ads és a Google Grants a fentebb felsoroltaknak megfelelően működik, a kampányok kezelőfelülete is ugyanaz. A kettő közti különbség az, hogy a Google Grants hirdetések hendikeppel indulnak a fent részletesztett aukciókon. Mert (kicsit leegyszerűsítve) az olyan hirdetési helyeken jelennek meg, ahova a Google szempontjából nem jutna fizető ügyfél.

Így is lehet azonban hatalmas megjelenést, átkattintást, oldallátogatottságot elérni, csak nem olyan egyszerűen.

Hogy mennyit? Íme:

Google Grants non profit szervezeteknek

Egyetlen Google Grants fiókkal pár év alatt:

  • 8,66 millió hirdetésmegjelenést
  • 1,73 millió kattintást

lehetett elérni 393.000 dollár hirdetési keret lehívásával. (A cikk írásának pillanatában egészen pontosan már 395.398 dollár és 61 cent ez az összeg, na de ki számolja.) Ebből pedig egyetlenegy centet sem a nonprofit szervezetnek kellett kifizetni!

A dolog titka a keresési kifejezések gondos megválasztása és egy olyan alaposan átgondolt hirdetési stratégia alkalmazása, melyek biztosították azt, hogy az elindított kampányok folyamatosan megtalálják azokat az üres helyeket, ahol ki tudták kerülni a Google fizetett ügyfeleit. Egy így elkészített, folyamatosan menedzselt fiók pedig felbecsülhetetlen érték bármely civil szervezet számára, egy olyan lehetőség, amit kár kihagyni. Akkor is, ha az igényléséhez és hatékony felhasználáshoz vezető út nem a legegyszerűbb.

Arra, hogy mégis a lehető legkönnyebben megvalósítható legyen, elindítottunk egy projektet, melynek keretében tenni akaró nonprofit szervezeteknek tudunk igazán hatékony segítséget nyújtani a pályázat benyújtásában a hirdezési fiók aktiválásában és a kampánymenedzsmentben. A CivilAds.hu lesz az a platform, ahol ez ügyben segítséget lehet kérni és szemezgetni a folyamatosan bővülő tudásbázis anyagából. Itt a jövőben a Google Ad Grants kampánykezelés mellett egy komplex tudásanyagot fogunk összeállítani, melynek segítségével a nonprofit szervezetek megtehetik az első lépéseket online jelenlétük kialakításában és megerősítésében.