Az, hogy a céges Facebook oldalon a megosztott blogbejegyzések és képek is hibátlanul jelennek meg nagyban hozzájárul a cégről alkotott kedvező első benyomás kialakításához.
Ahhoz, hogy ez a benyomás tökéletes legyen nem kell feltétlenül social media gurunak lenni. Elegendő egy kis odafigyelés és a Facebook képméretek ismerete.
Facebook képméretek
forrás: www.slrlounge.com
Optimális Facebook képméretek:
- profilkép: 180 x 180 px
- borítókép: 828 x 315 px
- megosztott kép: 1200 x 630 px
- megosztott link: 1200 x 627 px
- képes hirdetés: 1200 x 628 px
- galéria hirdetés: 600 x 600 px
Facebook profilkép mérete
A Facebook profilkép 160×160 pixeles méretben jelenik meg az oldalon, de a legkisebb feltölthető méret 180×180 pixeles. Akár ennél nagyobbat is lehet használni, sőt olyan képet is, mely arányaiban eltér. Ekkor a kép feltöltése után lehet az arányoknak megfelelő méretre vágni a profilképet (ugyanúgy, mint személyes profiloknál).
Facebook borítókép mérete
A Facebook borítókép 828×315 pixeles méretben jelenik meg az oldalon. Ennél nem is éri meg kisebb méretű képpel próbálkozni, mert azokat megnyújtja a rendszer és nem fognak szépen megjelenni. Sokkal nagyobb képet sem érdemes feltölteni – ez igaz a többi képre is – mert ott a Facebook tömöríteni fog rajta és ezért szintén nem fog optimálisan megjelenni a kép.
Facebook borítókép és profilkép kombinációja
A Facebook borítóképet és profilképet lehet egész kreatívan kombinálni, ennek méretezéséhez nyújt segítséget az alábbi ábra:
forrás: www.keyword-suggestions.com
A Tricked Out Timeline oldallal online nagyon jó kreatív kombinációkat lehet készíteni. Egyetlenegy fényképre és pár gombnyomásra van hozzá szükség. A művelet pedig mindössze egy lájkba kerül.
forrás: www.trickedouttimeline.com
Facebook kép mérete
A Facebook-ra feltöltött kép ajánlott mérete 1200×630 pixel. Ez a kép az oldalon maximum 504 pixel, a hírfolyamban maximum 470 pixel szélességben jelenik meg. Egy kis kreativitás itt sem jön rosszul. A Fotojet oldalán rengeteg lehetőségünk van kreatív, trendi képek készítésére, feliratozására posztokhoz.
forrás: www.fotojet.com
Előre elkészített templatek közt lehet válogatni, és 2 perc alatt nagyon profi képeket lehet készíteni a Facebook-ra mindenféle grafikai tudás nélkül is. Néhány opció regisztráció nélkül is elérhető, de ingyenes regisztráció után a lehetőségek egész tárháza nyílik meg előttünk.
Arra érdemes figyelni, ha promótálni is akarjuk a megosztott képet, hogy a szöveg ne legyen 20%-nál több. Már engedi ugyan a Facebook a több szöveget tartalmazó képek hirdtetését, de drágábban érünk el ugyanannyi embert, mintha 20%-nál kevesebb szöveget tartalmazó képet használnánk.
A Facebook hirdetések képmérete némileg eltér attól a mérettől, melyet az üzenőfali képeknél ajánlott használni.
Megosztott link képmérete
A Facebook-on megosztott hivatkozások előnézeti képének ajánlott mérete 1200×627 pixel. Nagyon érdemes erre odafigyelni, ha céges blogot, vagy oldalt kezelsz. Az így beállított kép jelenik meg a hivatkozások előnézeténél, ha megosztják az oldalad, vagy bejegyzésed. Ha a beállított kép kisebb, mint 615×315 pixel, akkor a megjelenik ugyan megosztásnál, de sokkal kisebb méretben és így kevesebb kattintást és látogatót hoz.
forrás: www.checkli.com
- Ha az előnézeti kép mérete 600×315 és 1200×630 pixel között van akkor a link megosztásnál nagy képpel,
- ha 200×200 pixel és 600×315 és 200×200 pixel között, akkor kis képpel,
- ha pedig 200×200 pixel alatt van, akkor kép nélkül jelenik meg.
Ha WordPresst használsz, akkor egyszerű dolgod van: elég telepíteni a Yoast SEO plugint, és máris lehetőséged lesz megadni, hogy milyen képet szeretnél használni. Ráadásul még a hivatkozás Facebook-on megjelenő címét és leírását is megadhatod.
Ha egyedi fejlesztésű oldalad van, akkor a helyzet némivel bonyolultabb. Ilyen esetben a Facebook fejleszői segédlete nyúlt támpontot a pontos beállításhoz. Az is előfordul, hogy enélkül is kiszedi a képet a Facebook az oldalból, de jobb biztosra menni.
Már csak azért is, mert sokkal szívesebben osztanak meg a felhasználók olyan cikkeket, melyeknek megfelelő az előnézeti képe a Facebook-on. Több, mint 3x annyi megosztásra számíthat egy olyan hivatkozás, melynek van előnézeti képe, mint az, melynek nincs – derült ki egy 100.000.000 cikket elemző felmérésből:
forrás: okdork.com
Facebook hirdetés képméretek
A Facebook képmétetek a hirdetéseknél eltérnek a fentiektől. A két leggyakoribb Facebook hirdetés képmérete 1200×628 és 600×600 pixel. Ezekről és a hirdetés beállításairól a Facebook hirdetéseknél írtam részletesebben.
Hasznosnak találtad? Oszd meg másokkal is!