A hatékony érkezőoldal 9 építőeleme

Nem olcsó mulatság látogatót szerezni manapság, éppen ezért nem mindegy, hogy weboldalad hogyan fogadja, amikor megérkezik. Alapvetően arra érdemes törekedned, hogy az érkezőoldal egyszerűen áttekinthető, lényegretörő legyen, valamint megfelelően ösztönözze a látogatót célod, mondjuk a vásárlás, vagy megrendelés felé. Itt is van egy remek példa erre: Olvass tovább!

Reggel a liftben

– Iskolába?
– Már tanítani sem, 31 éves vagyok.
– Dolgozni?
– Igen.
– Mivel foglalkozol?
– Online marketinggel.
– Ú, hívogatod az embereket? Hülyékkel beszélgetsz?
– Csak munka előtt…

Számok, amikről érdemes tudnod

Ha valakit reklámról, vagy marketingről kérdezel találomra, akkor hamar szembesülhetsz vele, hogy erősen tartja magát az a vélekedés, hogy a “reklámra költött pénz fele kidobott pénz, csak nem tudni melyik fele”.

Hogy ez ne így legyen, arra már a “hagyományos”  marketing is jónéhány eszközt kidolgozott, online marketingnél pedig még az az előnyöd is megvan, hogy szinte valós időben értesülhetsz az eredményekről, vagy éppen az eredménytelenségről.

Ahhoz, hogy szükség esetén korrigálni tudj, vagy megfelelően kérhesd számon a marketingesed, az alábbi 5 mérőszámmal érdemes közelebbi barátságot kötnöd. Ezek egyike sem határozza meg egyedül valamely hirdetés, együttes kombinációjukból azonban már reális képet kaphatsz erről is.

1.) Látogatottság

Ahhoz, hogy a weboldalad pénzt termeljen, elsősorban látogatókra van szükséged. Érdemes időről-időre ellenőrizni, hogy a látogatók száma hogyan alakul. A legegyszerűbben Google Analytics-sel mérheted a látogatók számának alakulását, ráadásul arról is információt kapsz, hogy milyen előzmények után érkeztek a honlapodra. Nagyon hasznos tud ez lenni, amikor meg akarod tudni, hogy mely oldalakon van értelme a hirdetéseid futtatásának, és melyeken nem.

2.) Célteljesülés/Konverziók száma

Biztos vagyok benne, hogy honlapodat valamilyen céllal hoztad létre. Lehet ez közvetlen vásárlás, hírlevél feliratkozás, vagy a kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése. Fél szemedet éppen ezért azon kell tartani, hogy ez a szám hogy alakul, hiszen ez jelenti számodra az online bevételt.

3.) Konverziós arány

A konverziós arány a fenti két mérőszám hányadosa, azt mutatja meg, hogy a látogatók milyen arányban jutnak el valamelyik cél teljesüléséig. Kívánatos nagysága a profiloktól függően eltérő lehet, egy hírlevél feliratkoztatásra kihegyezett oldalon akár a 10% fölötti értéket is kaphatsz, egy drágább árukat forgalmazó webshop esetében pedig már az 1,5-2%-os aránynak is örülni lehet. Ha változtatsz valamit az oldaladon, vagy úgy helyen kezdesz el hirdetni, árgus szemekkel kell figyelni ezt a mérőszámot, hiszen a növelésével akár hirdetés nélkül is növelheted bevételeidet.

4.) CTR

A CTR (click to rate) a hirdetéseknél használt szám, melyből azt tudhatod meg, hogy azok közül, akik a hirdetésedet látták, milyen arányban kattintanak rá és érkeznek a weboldaladra. Ha nagyon alacsony, akkor nem biztos, hogy jó helyen hirdetsz, ha magas, akkor azt mutatja, hogy megfelelően szűkítetted a közönséget és olyan embereknek jelenik meg a hirdetés, akik érdeklődnek irántad.

5.)  CPC

A CPC (cost per click) azt mutatja meg, hogy egy kattintásért, illetve az azon keresztül hozzád érkező látogatóért mennyit kell fizetned. Egyre elterjedtebb, hogy médiaajánlatokban az idő alapú megjelenés helyett már ezzel tudsz kalkulálni. Facebook-ról nem ritka, hogy 5-10 Ft-ért már lehet látogatót keríteni hirdetésről az oldaladra, az Adwords kampányok optimalizálásával is le lehet tornázni egy kattintás költségét, bannereknél viszont akár 1000 Ft-os átkattintási árral is lehet találkozni.

+1) ROI

A mostanában nagyon divatos ROI (return on investment), már inkább közgazdaságtani fogalom: a befektetés megtérülésének mutatója. Azt tudjuk meg belőle, hogy egy adott befektetés mennyi hasznot termel. Egy hirdetés esetén nem mindig egyszerű a számítása, de korántsem lehetetlen.

Egy teljesen lecsupaszított példán keresztül érzékeltetve:

Ha tudjuk, hogy egy webshopon a Facebook-ról érkező látogatók közül minden századik rendel, egy látogató pedig 10 Ft-ba kerül, akkor tudjuk, azt, hogy 1000 Ft-ért tudunk onnan vásárlót keríteni. Így, annak ismeretében, hogy átlagosan mennyi haszonnal jár egy megrendelés, könnyen ledönthető, hogy megtérült-e a hirdetésre fordított összeg. (1000 Ft-os haszon föltött igen, alatta pedig nem).

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a teljesen pontos képhez a példánál maradva számtalan dolgot kellene még figyelembe venni: pl. a megrendelések lemondási arányát, a azokat a vásárlókat, akik a hirdetést látva, de mondjuk e-mailben rendeltek, de ugyanúgy belekalkulálhatnánk a hirdetést készítő kolléga laptopjának áramfogyasztását is.

5 dolog, amitől béna lesz a Facebook üzenőfalad

Sokan, sokféleképpen használnak céges szinten Facebook-ot, ezzel párhuzamosan nyekeregnek egyre többen, hogy nem jött be. Az alapvetés, amiért nem működik a dolog elsősorban az lehet, hogy kevesen ismerik fel, hogy a Facebook első sorban nem marketing, hanem pr eszköz. Látogatót legolcsóbban a Facebook hirdetésekkel szerezhetsz az oldaladra (erről bővebben itt), viszont őket aztán Adwords-sel, vagy hírlevéllel sem árt megdolgoznod, ahhoz, hogy később vevőid legyenek. Olvass tovább!