Egész röviden: nem. Azért, mert a Google nem szereti. Ennek az az oka, hogy azt tekinti legfontosabb küldetésének, hogy a legrelevánsabb információkat biztosítsa a felhasználók számlára. De vajon mi a helyzet olyankor, ha az ember mégis másolásra, tartalomduplikációra kényszerül? Olvass tovább!
Ötlet céges bloghoz – 1. rész: Az írók trükkje
A céges blog írásában az okozza a legtöbb fejtörést, hogy miről is kellene szólnia? Sokan lerágják a ceruza végét, vagy a laptop sarkát, mégsem jutnak eredményre. Pedig léteznek olyan módszerek, eszközök, melyek megkönnyítik a témaválasztást.
A legrosszabb, ami történhet egy céges bloggal, az az, hogy unalmas lesz. Ha már a tartalom ötlete is nehezen születik meg, erre pedig nagy az esély. Viszont a céges blog, akkor hozza a legjobb eredményeket, ha a legkevésbé sem izzadságszagú. Olvass tovább!
A Coca Cola esete a Mikulással
Minden marketinges hallotta már, hogy a Mikulást mai formájában a Coca Cola “találta ki”. Mennyi igaz ebből a városi legendából? A gyerekek kedvence tényleg nem az Északi-sarkról, hanem marketingesek boszorkánykonyhájából származik?
Azt leszögezhetjük, hogy a Mikulás figurája nem pont ilyen lenne a Coca Cola reklámjai nélkül. Viszont nem igaz, hogy a folyton mosolygó, kacagó szakállas figurát ők találták volna ki. Mindenképpen dicséri a munkájukat, hogy a fenti képen látható Mikulás kezében el sem tudnánk már más innivalót képzelni a kólán kívül. Ahogy a reszkessetek betörők, úgy azt azt megszakító csilingelő kamionos reklámok is a karácsony részévé váltak generációnk számára. Olvass tovább!
Barátja, vagy ellensége az Amazon a hazai webáruháznak?
Még 2014-ben írtam egy SWOT elemzésbe, hogy veszélyként számolni kell az Amazon megjelenésével. Akkoriban az a hír járta, hogy Pozsonyban készülnek egy raktárat nyitni, melyből a közép-kelet európai piacot fogják kiszolgálni.
Ez nem volt akkora újdonság, (mint azóta megtudtam) jól informált körökben már évek óta keringtek olyan pletykák, hogy jön az Amazon. Kicsit úgy vagyunk vele, mint a Starkok azzal, hogy közeleg a tél: előbb-utóbb igazunk lesz.
Ezért nem vevők a szövegedre
Van az úgy, hogy olyan szöveg születik, aminek a kukában lenne a helye. Hogy lehet ilyen? Pedig milyen jónak tűnt elsőre. Ismerős? Akkor itt az ideje, hogy kicsit mélyebbre áss a tartalommarketingben!
Mi a különbség a tartalommarketing és a marketingszöveg között? És egyáltalán miért kell, hogy érdekeljen ez téged? Hamarosan kiderül!
A natív tartalom szép, okos és hűséges – Kreatív Online
Csütörtökön zajlott a Kreatív által rendezett Content+Marketing konferencia, ahol a népes sokaság előtt a tartalommarketing elméletével foglalkozó előadások, és gyakorlati esettanulmányok mutatták be, milyen is a jó márkázott tartalom.
Puzsér: A marketinges a leghitványabb szakma
Puzsér és műsorvezető társa, Farkas Attila Márton, szerint a marketingesé a leghitványabb szakma. A marketinges maga mögé utasítja értelmezésükben – többek között – a sintért, rendőrt, közgazdászt, ügyvédet, de még a brókert és a politikust is.
Ha már én is az ördöggel cimborálok, és az erő sötét oldalán az emberiség romlásba döntését tekintem hivatásomnak, megpróbállak most téged is félrevezetni, hogy továbbra is bedőlj a marketingszakma ármánykodásainak. Csak és kizárólag azért, mert én is, mint minden marketinges, világuralomra török!
Timi, sajnos üres a közeped
Hát, ez van Timi. Nagyon elszomorít, ami a vállalkozásoddal történt. Csak csóválom a fejem, és nézek magam elé értetlenül, mint Te, amikor rádöbbentél, hogy ezek a csóringer magyarok nem rohannak zsákszámra gyémántot venni. Nézzük meg, hogy történhetett!
Ügyfélvélemény: mindenki magáról beszél
Tudtomon kívül a hét elején elindított hírlevelemmel egy érdekes pszichológiai tételt tapasztaltam a saját bőrömön, illetve pont az ellenkezőjét. Mire nem jó néhány ügyfélvélemény.
Mindig mindenki magáról beszél
Nagyjából alapvetés az, hogy az ember, mindig, minden szituációban magáról beszél. Ez a marketingben mondjuk pont nem célravezető, mert így pont az ügyfélnek nem adjuk meg azt a jó érzést, hogy végre róla szól minden. Ezzel nem mondok túl nagy újdonságot, évek óta rengeteg helyen hallhattál arról, hogy a vevőidről kell beszélned.
Ami viszont érdekes az a projekció. Projekciónak nevezik azt a mechanizmust, ha az emberek a saját elfojtott vagy titkolt negatívumaikat másra vetítik ki, és ezért lesznek rossz érzéseik irántuk. Ez egy alapvetően negatív elhárítási folyamat, melynek révén másban utálják azt, amit magukban kellene. Olvass tovább!
Széttrollkodták a Facebook Marketplace-t
Hétfőn indult el a Facebook új szolgáltatása a Marketplace. Már az első nap szétkapták a felhasználók: többek között örömlányokat, drogokat, fegyvereket kezdtek el rajta árulni. De a képen látható cuki bébisünit is be lehetett újítani 50 dollárért. Ezt, vagyis az élő állatokkal történő kereskedelmet, egyébként szintén tiltja egyébként a Facebook szabályzata.
A szolgáltatás egyelőre még csak az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Ausztráliában és Új-Zélandon érhető el. Így valószínű, hogy mire Magyarországra ér, már nem itt fogunk mondjuk fegyverekből bevásárolni. Annál is inkább, mert Mary Ku termékmenedzser a visszaélésekre reagálva azt nyilatkozta, hogy nagy erőkkel dolgoznak a szabályzattal ellentétes hirdetések eltávolításán. Olvass tovább!