Tartalommarketing: két inspiráló 100+ éves példa

Pár éve a marketing szakma, mint kanálban a mélyedést, újra felfedezte magának a tartalommarketinget. A tartalommarketing igazi buzzword lett és sokan csodát vártak tőle. Félreértés ne essék, nagyon hatékony eszközről van szó, melyről sokminden elmondható, az azonban nem, hogy új.

Tartalommarketingről akkor beszélünk definíció szerint, ha a olyan marketingmódszereket alkalmazunk, melyek során tartalmat hozunk létre azért, hogy egy jól körülhatárolt célcsoport figyelmét a cég megszerezze és megtartsa, ezáltal pedig nyereséges ügyfélinterakciókat érjünk el. A modern definíciókban rendre szerepet kap a megosztások fontossága, azonban a kezdetekben erről még – eszközök híján – nem volt szó. Olvass tovább!

Kulcsszókutatás: ahogy a profik csinálják

Örültem, amikor Papp Gábor a The Pitch-től megkeresett, hogy szívesen írna egy vendégposztot a kulcsszókutatásról. Egyrészt mert ez az egyik kedvenc online marketinggel foglalkozó blogom, így borítékolni lehetett, hogy a cikk hasznos és tartalmas lesz. Másrészt sokan akarnak “elsők lenni a Google-ben”. Most kiderül, milyen kulcsszavakra érdemes. – Pogátsnik László Olvass tovább!

Most már tényleg jön a tartalomsokk?

Az internet nagy, az agyunk kicsi. Kicsi agyunk meg nem képes megemészteni az egyre több tartalmat, mely felkerül az internetre. Nagyjából erre alapoz a tartalomsokk elmélete.

Mivel túl sok információ van az interneten, ráadásul egyre többen foglalkoznak tartalommarketinggel, ezért félő, hogy ugyanúgy zuhanni fog a hatékonysága. Mint történt az a bannerekkel a reklámvakság hatására – mondják a szkeptikusok. Olvass tovább!

Mihaszna szövegek

Valamiért az emberiség úgy gondolta, hogy érdemes az internetet helykitöltő szövegekkel telepakolni – többnyire “lorem ipsum” helyett. Senkit nem akarok bántani ezzel, mert el tudom képzelni, hogy milyen kínlódás árán születtek meg ezek a mihaszna szövegek. A legtöbb, amit tudok tenni, az az, hogy irtom őket.

Van a szövegírásnak egy olyan alapszabálya, amivel sokan nincsenek tisztában. Ha nincs mit mondanod, hallgass! Olvass tovább!