Az Adwords hirdetésszövegekkel sokszor megszenved az ember, elsősorban azért mert a karakterszám szorításában nehéz igazán maradandót alkotni.
A jól teljesítő szövegekhez pedig csak 4 pofonegyszerű összetevőre van szükség, és a hirdetések máris működni kezdenek.
Átkattintási arány
Az Adwords hirdetések egyik legfontosabb mérőszáma CTR, vagyis click to rate, ami azt mutatja meg, hogy azok közül, akik látták a hirdetést, hányan kattintottak rá. Ez a leggyorsabban és legegyszerűbben mérhető adat, de korántsem az egyetlen. Elégedettek csak akkor lehetünk, ha a konverzió is megfelelő, de mindenek előtt átkattintókra van szükség.
Az ideális CTR nagyban függ a kiválasztott kulcsszótól, egyezési típustól, a célzás pontosságától és számtalan más összetevőtől. Állítólag a nagy átlag valahol 1-2% körül van, azonban sok esetben még egy 10%-os átkattintási arány sem azt jelenti, hogy nyugodtan hátradőlhetünk. Az Adwords súgója ad némi támpontot a szöveges hirdetésekkel kapcsolatban, az viszont önmagában kevés a sikerhez.
Az Adwords hirdetésszöveg 4 kötelező eleme
Ahhoz, hogy a hirdetés önmagában is megállja a helyét 4 dolognak kell mindenképpen szerepelnie a szövegezésében.
1.) Figyelemfelkeltés
Általában a hirdetés címsorában, új típusú szöveges hirdetéseknél az egyik címsorban érdemes szabadjára engedni a kreativitást és valamilyen szokatlan, vicces szófordulattal megkülönböztetni a hirdetésünket a versenytársakétól.
2.) Megoldás, ígéret
Szintén a szöveges hirdetés címsorában egy rövid, pár szavas megoldást, ígéretet célszerű elhelyezni. Én általában az új típusú szöveges hirdetés második címsorát szoktam erre használni. Itt lehet leírni azt, hogy milyen haszna származik az érdeklődőnek a hirdetett termékből vagy szolgálatásból.
3.) Leírás
A hirdetés leírásában, amennyire karakterszám engedi, részletesebben be lehet mutatni, azt, hogy miről is szól a reklámunk. Erre általában egy bővített mondatnyi hely jut. Szükség esetén ide lehet beépíteni azokat a szűrőket is, melyekkel jobb híján megszabadulunk a felesleges átkattintóktól. Azt érdemes megfogalmazni, hogy kinek, mit, miért kínálunk. Így, ha valamelyik kritériumnak nem felel meg a látogató, nem fogyasztja a költségkeretünket.
4.) Call to action
A call to action, vagy magyarul valami olyasmit jelent, hogy cselekvésre ösztönzés. Talán ezért sem szokták erőltetni a kifejezés fordítását. Nevezzük bárhogy is, egy egyértelmű felszólításnak szerepelnie kell a szöveges hirdetésben, hogy a látogató előtt világos legyen, hogy mit várunk tőle. Ezt a legjobb a leírás végébe és/vagy a hirdetés második címsorába beilleszteni.
Ha a fenti 4 dolog szerepel a hirdetéseidben már sokkal hatékonyabbak lesznek, mint az átlagos Adwords hirdetések. Viszont a recept nem csodaszer. A jó hirdetésszöveg, csak félsiker. Ahhoz, hogy az Adwords kampány hatékony legyen, nem elég csupán jó hirdetést írni, hanem úgy kell célozni, hogy a megfelelő emberekhez is jusson el.