Sorra jelennek meg a 2017-es digitális marketing trendekről szóló tanulmányok és jóslatok, ami teljesen rendjén is van. Az újdonság varázsa és az új eszközök kipróbálásának izgalma viszont elterelheti a lényegről a figyelmet. A marketing alapja mindig az üzenet, vagyis a szöveg.
A marketing szövegalapú
Teljesen mindegy, hogy milyen csatornán, milyen formában terjeszted az információt, a lényeg attól még maga az üzenet marad. Így van ez a teljesen vizuális műfajoknál, mint az első cégérek, vagy a Facebook live közvetítések: tartalom nélkül az egész mit sem ér.
Egy cég marketingjét fel tudja dobni egy-egy jól megfogott újdonság, vagy egy mások által még nem használt csatorna, viszont jól átgondolt koncepció és üzenet nélkül felesleges belekezdeni.
Mindig ugyanazt mondani – következetesen
A legnagyobb kihívást az jelenti a szövegírásban (is), hogy hogyan lehet mindig ugyanazt mondani, méghozzá érdekesen. Itt jönnek képbe az új csatornák, vagy a trendi eszközök, melyek segítik azt, hogy ugyanaz az üzenet más formában tudjon megjelenni.
Következetesség és alapüzenet nélkül viszont nincs és nem is lehet eredményes a marketing, mert soha nem alakul ki a célcsoport fejében egy egységes kép a vállalkozásról, és a kevert üzenetek jobb esetben nem erősítik egymást, rosszabb esetben pedig ki is oltják.
A fő üzenet meghatározása
A marketing USP-nek, (unique selling proposition) nevezi azt a megkülönböztető előnyt, egyedi pozícionálást mely kiemel egy-egy vállalkozást a konkurensek tömegéből.
Ahhoz, hogy ez meghatározható legyen 3 dologra kérdésre érdemes megkeresni a választ:
- Milyen jellemzői vannak a vállalkozásnak?
- Kinek kínálj a termékeit, szolgáltatásait?
- Milyen haszna származik a vevőnek vásárlásából?
Jobb esetben mindhárom kérdésre több választ is találsz, ezeket a legjobb, ha leírod egy papírra és addig gyúrod, míg egyetlen egy darab bővített mondatba össze nem tudod foglalni. Ez a mondat lehet döcögős, vagy magyartalan, nem kell kiírnod sehova, viszont mindig szem előtt kell tartani, ha hirdetni készülsz.
Egyetlen egy olyan hirdetésnek, blogbejegyzésnek, Facebook posztnak sem szabad kikerülni a kezed közül, mely ezzel ellentéteset állít. Ettől nem unalmasabb, hanem következetesebb és eredményesebb lesz a marketinged 2017-ben, bárhogy is követik egymást a digitális trendek.