Tartalommarketing nélkül a legtöbb ügyfeled nincs arra felkészülve, hogy tőled vásároljon. Ezért hoznak folyamatosan rosszabb eredményt a hirdetéseid és ezért látsz alacsonyabb számokat értékesítési statisztikáidban.
A tartalommarketing az a megoldás, mely képes arra, hogy megállítsa ezt a folyamatot. Eladni egyre nehezebb, és jövőre még nehezebb lesz.
A vásárlóid nincsenek arra felkészülve, hogy tőled vegyenek. A te feladatod az, hogy felkészítsd őket.
Ha nem teszed, akkor az lesz a vége, hogy ott állnak a kezükben a cuccal, amit tőled vettek és siratják a pénzüket.
Nem mindenki a vevőd. Sok esetben az sem aki azt hiszi magáról. Az sem, aki fizet.
A te vevőd az, aki pontosan azt a megoldást keresi, amit tőled kap meg.
A tartalommarketing jelentése
A használatban forgó számos tartalommarketing definíció közül a legelterjedteb szerint: a tartalommarketing olyan marketingmódszerek gyűjtőneve, amelyek során tartalmat hoznak létre és osztanak meg azért, hogy egy jól körülhatárolt és megismert célcsoport figyelmét a cég megszerezze és megtartsa, ezáltal pedig nyereséges ügyfélinterakciókat érjen el.
A tartalommarketing haszna
A tartalommarketing annak a lehetősége, hogy megtaláld ideális vevőidet. Ne csak eladj, hanem egyszerűen vegyenek tőled. Azok, akiknek rád van szüksége. A tartalommarketing arra való, hogy a legjobb vásárlóid legyenek. Ezt csak akkor érheted el, ha nem csak az értékesítés során kommunikálsz velük.
A rosszul megválasztott ügyfélkör cégeket tehet tönkre.
Mint bármilyen más kapcsolatban, az üzleti életben is a rosszul megválasztott partnerrel való együttműködés maga tud lenni a földi pokol. Kizárólag erőltetett marketinggel és értékesítéssel céged arra kárhoztatja magát, hogy mindenkire lőjön, aki mozog.
Ez rövid távon talán működik, de hosszútávon életveszélyes stratégia. Ha nem az ideális vevőkört találod meg, akkor egy olyan kényszerpályára kerülsz, melyből szinte lehetetlen kiutat találni. Olyan vevőid lesznek, akikkel egyszerűen nem egyeznek az elképeléseitek.
Mire számíthatsz, ha rosszul választod meg ügyfeleidet?
- Elégedetlen vevőkre
- Ügyfélpanaszokra
- Kimerült értékesítőkre
- Alkudozókra
- Elszámolási vitákra
- Pótmunkákra, garanciális problémákra
Miért történik ez?
- nem értik a termékedet
- nem tudják, hogy mit akarnak
- nem ismertek meg
Hogyan védekezhetsz ellene?
Tartalommarketinggel. Mert a tartalommarketing ad lehetőséget arra, hogy ügyfeleid megismerjenek még a vásárlás előtt.
A tartalommarketing értékes információt állít elő és terjeszti azzal a céllal, hogy ne csak vásárlókat, hanem elkötelezett és tudatos vásárlókat szerezzen.
A tartalommarketing
- Informál
- Edukál
- Szemléletet formál
Így a tartalommarketing nem pusztán a terméket, vagy szolgáltatást, hanem annak az ötletét képes eladni vásárlóidnak. A te trójai falovad lehet – a fejükben.
Mától árulj csak egy terméket: a megoldást!
Ha jól átgondolt tartalommarketing stratégiát követsz, akkor a minőségi információ átadásával elérheted azt, hogy vásárlóid megalapozott és helyes döntéseket hozzanak. Az ebben nyújtott segítségedért pedig ne csak vásárlóid, hanem egyenesen lekötelezettjeid legyenek.
A tartalommarketing pofonegyszerű
Egyetlen egy kérdésre kell fókuszálni, mégpedig arra, hogy céged mire kínál megoldást?
Ha erre megvan a válasz, semmi másra nincs szükség azon túl, hogy ezt kommunikáld leendő ügyfeleid felé a lehető legváltozatosabban.
Tájékoztasd őket, informálj, nyújt segítséget.
A végén ők kérik, hogy a vevőid lehessenek!
Képzelj el egy olyan üzletmenetet, ahol nem kell többé eladnod!
Képzeld el azt, hogy mindegyik vásárlód pontosan téged keres!
Miért van ehhez szükséged segítségre?
Te ismered a legjobban a vállalkozásod, ez vitathatatlan. Viszont, épp ezért az a tapasztalat, hogy nagy az esély arra, hogy benne állsz a képben és nem látod a fától az erdőt. Ez pedig akadálya annak, hogy igazán hatékony lehessen a tartalommarketinged.
Egy külső szem abban segíthet, hogy az üzeneteid érthetőbbek és valóban hasznosak legyenek. Emellett azokhoz jussanak el, akikből idővel a legjobb vásárlóid lehetnek.