A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai üzleti közösségi portálja. Magyarországon felhasználóinak száma már 2016-ban meghaladta a 700.000 főt és azóta is folyamatosan nő. A felhasználók jellemzően tapasztaltabb szakemberek, döntéshozók közül kerülnek ki, így a LinkedIn hirdetés pontosan az ő elérésük lehetőségét biztosítja.
A LinkedIn hirdetés közösségi hálózat pozícionálásából kifolyólag elsősorban a B2B területen történő értékesítés területén tevékenykedő hirdetők számára ajánlott, illetve azoknak, akik munkaerőt keresnek.
A felhasználók túlnyomó többsége az alábbi 3 okból kifolyólag van jelen a LinkedIn-en:
- álláskeresés
- szakmai kapcsolatok építése
- információszerzés
A LinkedIn hirdetés célzása
Mivel a LinkedIn szakmai alapon épül fel. A felhasználóknak érdeke, hogy minél pontosabban kitöltsék a végzettségükre, szakmai tapasztalataikra, cégükre és pozíciójukra vonatkozó részeket adatlapjukon. A LinkedIn hirdetésekben rejlő legvonzóbb lehetőség az, hogy a szakmai érdeklődésnek megfelelően beállított közönségnek hirdethetünk. A demográfiai szűkítésen túl lehetőség van iparág, kompetencia, végzettség, cég, cégméret alapján összeállítani a hirdetés célcsoportját. A LinkedIn ezen sajátosságát elsősorban a B2B szektorban lehet előnnyé alakítani.
Célzási lehetőségek
A fenti képernyőfotón a LinkedIn hirdetéskezelő célzási beállításai látszanak (egy korábbi hirdetésből). A hirdetés célzása a demográfiai adatokon túl munkahelytől és pozíciótól függően megadható és igen sokrétű:
- hely
- alkalmazottak száma
- cégnél betöltött pozíció
- cégnév
- iparág
- végzettség
- kompetenciák, készségek
- csoportok
- kor
- nem
- munkatapasztalat
LinkedIn hirdetéstípusok
A LinkedIn-en jelenleg 3 típusú hirdetés megjelenítésére van lehetőség. Az oldalsávban megjelenő képpel kibővített szöveges hirdetés mellett két natív hirdetéstípus áll rendelkezésünkre. Az üzenőfalon a kapcsolatok bejegyzései közt megjelenő kiemelt tartalom, és a felhasználók postafiókjába érkező szponzorált mail.
Kiemelt tartalom
A Facebook posztkiemeléshez hasonló hirdetési forma, mely a kapcsolatok bejegyzései, állapotfrissítései között jelenik meg. Képek, linkek és szöveges bejegyzések egyaránt kiemelhetőek ebben a hirdetéstípusban.
A hirdetéstípus felhasználási lehetőségei:
- Figyelemfelkeltés
- Közösségépítés
Képes-szöveges ajánló
A képes szöveges ajánló egy 50×50 pixeles bélyegképből, valamint egy címsorból, egy rövid leírásból áll, és egy megjelenő webcímől áll. Egy nagyon elterjedt hirdetési forma, hiszen a Facebook-on, és a legtöbb tartalomszolgáltatónál is látni hasonlót.
A hirdetéstípus felhasználási lehetőségei:
- Forgalomterelés honlapunkra
- Lead generálás
Szponzorált mail
A szponzorált mail egy újszerű hirdetéstípus, mely segítségével a célcsoport bejövő üzenetei között van lehetőségünk megjelenésében azokhoz teljesen hasonló hirdetés megjelenítésére. A hirdetéstípus lehetőséget ad a perszonalizációra – vagyis arra, hogy a levélben nevén szólítsuk meg a felhasználót, aki megkapja az üzenetet. A LinkedIn hirdetéskezelőjében arra is van utalás, hogy a felhasználók ezeket az üzeneteket akkor kapják meg, ha épp aktívan használják a portált.
A hirdetéstípus felhasználási lehetőségei:
- Lead generálás
- Értékesítés
A LinkedIn hirdetés ára
A LinkedIn hirdetés árának az Adwords és Facebook hirdetésekhez hasonlóan licit alapon történik. A licit beállításánál megadhatjuk, hogy kattintás vagy megjelenés alapú elszámolást szeretnénk és ennek megfelelően állíthatunk be licitösszeget.
A minimális licit értéke 2€ kattintásonként, vagy 1000 megjelenésenként. Ez meglehetősen magas a hasonló rendszerek díjához képest, viszont a hirdetések megjelenését segíti a Facebook-nál jóval magasabb organikus elérés lehetősége, mely nagyban tudja növelni a hirdetés hatékonyságát. Illetve akkor még alacsonynak is tűnik, ha egy üzleti magazinban való megjelenés árával vetjük össze. Amennyiben valamely felhasználó aktivitást fejt ki a hirdetéssel kapcsolatban (mondjuk kedveli azt), akkor jó eséllyel immár díjmentesen megjelenik a hirdetés az ő kapcsolati hálója számára is.
A LinkedIn hirdetés haszna
Bár a több, mint 700.000 aktív magyar felhasználó önmagában is elég nyomós érv a LinkedIn mellett, a LinkedIn hirdetés igazi ereje nem a felhasználók számában, hanem minőségében rejlik. A felhasználók döntő többsége magasabb pozícióban lévő szakember, vagy egyenesen cégvezető. Így, ha szeretnéd megerősíteni B2B értékesítésed és szeretnéd, hogy hirdetéseid elérjék a szakmai döntéhozókat, a LinkedIn hirdetés nagy segítség lehet számodra.