A jó hírlevéllel megalapozhatod weboldalad sikerét. A hírlevél írás akkor igazán hatékony, ha hírleveled nem csak eladni akar. A jó hírlevél egyszerre informál és értékesít. A legtöbb olvasónak elege van már az állandóan értékesíteni akaró hírlevelekből.
Információ
Ezért először inkább tájékoztatást, információt szeretnének az adott termékről vagy szolgáltatásról. A hírlevél írás során is arra kell törekedni, hogy megragadd az olvasó figyelmét, hiszen, ha szívesen olvas rólad, akkor nagyobb valószínűséggel fogja a pénzét is nálad hagyni.
Rendszeresség
Hírlevél írásnál fontos a rendszeresség, olvasóidat időről-időre folyamatosan meg kell keresned. A megírt hírleveleid lehetnek jól átgondolt értékesítési folyamatod részei, azonban nem árt ha az aktualitásokra is reflektálsz bennük.
Aktualitás
Ha például biciklit árulsz, nem mehetsz el szó nélkül az autómentes nap mellett, ha pedig mondjuk könyvelő vagy, akkor egy adótörvény változásra kell reagálnod aktuális hírleveledben.
A hírlevél írás a tárgymezővel kezdődik
A hírleveled legfontosabb része a tárgymező, olvasód ezt szinte biztosan látja, és ez alapján dönti el, hogy érdemes-e veled foglalkoznia, vagy mész egyből a kukába.
Személyes megszólítás
Ha a tárgymezőt sikeresen megugrottad hírleveleddel, a következő vízválasztó a megszólítás. Észben kell tartanod, hogy soha nem ügyfeleidnek, partnereidnek, vásárlóidnak írod a hírleveled, hanem mindig egy embernek. Minél jobban tudod ezt vele éreztetni, annál biztosabb, hogy a hírlevél írás egy párbeszéd kezdete lehet.