Most a Black Friday napján és a karácsonyi szezon kezdetén minden egészséges vállalkozás a csúcson pörög, és a negyedik negyedévben behozza bevételeinek jelentős részét, még elég távolinak tűnik a január. Az üres üzletek, kongó webshopok rémképe még elég távolinak tűnik, de hidd el, nem tart örökké a karácsony. Összerírtam ezért 5 módszert, melynek segítségével átmentheted lendületed a következő év elejére is.
1.) Építs listát!
Mindegy, hogy mekkora a forgalom és mennyire rohansz mostanában, számolj vele, hogy nem lesz mindig ennyi vevőd, legalábbis, ha nem teszel érte. Sokkal könnyebb egy korábbi vásárlódat megszólítani, mint egy új embert, ezért a legnagyobb felfordulás közepedte is fordíts figyelmet arra, hogy a vásárlóid adatai (és hozzájárulása) hozzád kerüljenek, hogy a jövőben megszólíthatóak legyenek. Ha nem kizárólag online bizniszben utazol, akkor is szánj időt arra, hogy mondjuk valamilyen kedvezményért, ajánédkért cserébe a vásárlóid később is elérhetőek legyenek. Nagy szezonja lesz a nyereményjátékoknak is, jó ha indítasz ilyet, de ha mondjuk a Facebook-on teszed, akkor érdemes ezt alkalmazással csinálnod, hogy az e-mail címek nálad legyenek.
2.) Használj remarketinget!
Akár a listaépítés mellett, érdemes arra is figyelmet szentelni, hogy az irántad online érdeklődő felhasználhatók os utánkövethetőek legyenek. ezért érdemes az Adwords remarketinget, és a Facebook hasonló szolgáltatását is igénybevenni és a kódokat berakni weboldaladba, még akkor is ha jelenleg nem használod ezeket a hirdetési felületeket. Később nagyon jól fognak jönni!
3.) Kezeld a problémákat!
A karácsonyi rohanásban elő fog fordulni, hogy nem megfelelően, vagy egyáltalán nem fogsz tudni kiszolgálni egy ügyfelet. Kimerülhet a raktárkészlet, túlhajszolt lehet az értékesítőd, csúszhat a futácég vagy a posta. Figyelj az ilyen esetekre és kezeld az olyan panaszokat, amik még fel sem merültek. Egy bocsánatkérő e-mail egy januárban beváltható kuponnal gesztusnak sem utolső és a januári forgalmaddal is csodákat tehet.
4.) Tartalékolj!
Óriási versenyfutás van karácsony előtt a hirdetési felületekért, az egekben vannak a kattints alapú licitek, a tartalomszolgáltatóknál pedig foglaltak és drágák a felületek. Ügyelj arra, hogy az év vége után is maradjon erőforrásod hirdetni, így amikor a többiek a célvonalon összesetek, te jóval kedvezményesebben tudsz megjelenni januárban a kisebb reklámzajban.
5.) Vásárolj be!
Hidd el, januárban nem csak neked kell majd a pénz, az ügynökségek, és a tartalomszolgáltatók is pont ugyanezzel a problémával küzdenek. Érdemes ezért januárban hosszabb időre lekötni felületeket, megjelenési lehetőségeket, mert ilyenkor sokkal jobb alkupozícióban vagy és jelentős kedvezményekre tehetsz szert.
Ha erre az 5 egyszerű dologra oda tudsz figyelni a karácsonyi hajtásban, akkor jó esély van rá, hogy 2016. a te éved lesz.