Sokan, sokféleképpen használnak céges szinten Facebook-ot, ezzel párhuzamosan nyekeregnek egyre többen, hogy nem jött be. Az alapvetés, amiért nem működik a dolog elsősorban az lehet, hogy kevesen ismerik fel, hogy a Facebook első sorban nem marketing, hanem pr eszköz. Látogatót legolcsóbban a Facebook hirdetésekkel szerezhetsz az oldaladra (erről bővebben itt), viszont őket aztán Adwords-sel, vagy hírlevéllel sem árt megdolgoznod, ahhoz, hogy később vevőid legyenek.
Erről lesz szó majd még egyszer a későbbiekben, most azonban nézzük meg azt az 5 dolgot, ami tönkreteszi az üzenőfalad!
1.) Macskás képek
A macskás képes posztolását sosem késő befejezni, de nem árt nyomban megtenni. Hacsak nem macskakaját árulsz, akkor azt éred el, hogy irreleváns tartalmakat posztolsz és nem lesz semmi megkülönböztető jeled, amiért értelmes ember követné az oldalad. Ne tévesszenek meg a lájkok, a macskáknak mennie kell!
2. Jó reggelt, végre péntek és társaik
Arra, hogy az emberek pontosan tisztában legyenek azzal, hogy milyen nap, vagy milyen napszak van nem a Facebook a megfelelő fórum. Már olyan rettentően ötletes eszközök vannak erre a 21. században, mint az óra, vagy a naptár. Hidd el, használják őket.
3.) Vegyetek!
Ahogy a bevezetőben írtam, a Facebook üzenőfal nem elsősorban marketing eszköz, így, bőven, elég, ha csak minden 10. posztban próbálsz valamit eladni, ha már nagyon muszáj. Sokkal inkább informálj és szórakoztass a posztokban, semhogy eladj.
4.) A céged nem személy
Tudom, hogy csábító az a lehetőség, hogy első körben személyként jelölgetve gyűjts rajongótábort, azonban ennek számos hátulütője is van amellett, hogy béna. Így elesel egy csomó hasznos statisztikai adatól és funkciótól, ráadásul elég néhány rosszakaród, és a Facebook is törölheti az ilyen jellegű oldalad. Ráadásul 5000 ismerősnél véget is ér a móka.
5.) Olcsó lájknak híg a leve
Lájkolót nem lehet kilóra venni, bármilyen olcsó is legyen. Ha húszezerért “veszel” 100.000 lájkot, akkor biztos, hogy vevőd, de még érdeklődőd egy darab se lesz ebből. Költs, de ésszel a lájkolók növelésére: területre, érdeklődésre, ha releváns korra szűkítsd azoknak a táborát, akiket magadhoz kötnél. Hidd el, Új Delhiből senki nem fog beugrani hozzád egy sztékre.